Reakció helyett akció


Share this :   | | | |
Reakció helyett akció

Ülsz az irodában és nagyon jól haladsz a napi teendőkkel, amikor becsörög az ügyfeled és azt mondja, most azonnal meg kellene tudnia a választ egy fontos kérdésre. Egy szerinte fontos kérdésre. Ami szerinted egyáltalán nem az. Ráadásul per pillanat egyáltalán nem érsz rá és nem is tudod a jó választ. Sőt, semmilyen választ. Mi történik ilyenkor?

Szorongani kezdesz? Stresszes leszel? Mondasz valami elfogadhatónak tűnő dolgot, amiben nem vagy biztos? Magyarázkodni kezdesz, mert attól félsz tudnod kellene a választ?

KÉRJ IDŐT!

Egyszerű technika, triviálisnak tűnik, de a helyzet szorításában sokszor mégsem megy az időkérés. Pedig bármikor megteheted, hogy visszahívást ígérsz.

Az is segíthet, ha adsz magadnak  néhány másodpercet, csendben maradsz, veszel egy nagy levegőt és megnézed egy lépés távolságból, mi is történik veled éppen, mik a reakcióid a téged ért impulzusra? Ha sikerül egy pillanatra kívülről ránézni a helyzetedre, jó eséllyel a válaszod saját legjobb belátásod szerinti akció lesz és nem elhamarkodott, kényszerű reakció.

Bármilyen stresszhelyzet ér, bármikor kibillensz, használd ezt a 2 egyszerű lépésből álló “mindfulness”, jelenben tartó technikát:

1.) Tarts szünetet és figyeld a légzésed 10-15 másodpercen keresztül.

2.) Tegyél fel magadnak egy helyzethez illő kérdést: A fenti helyzetben pl. azt, hogy “mit szeretnék most tenni?”

Így valószínűleg olyan választ sikerül majd adnod, ami nem stresszben születik benned, hanem nyogodt körülmények között, később is vállalható.

 Próbáld ki, és írd meg a tapasztalataidat!

Leave a reply