[youtube https://www.youtube.com/watch?v=SoxU5kz15Kc?list=PLCQymtfLPSxgxXF_Ge1q2ZCxpF4iQAfYO]
A Google egyik ingyenes eszköze, a Search Console szolgáltatás. Mire is való pontosan a Google Search Console?
Ez egy olyan szolgáltatás, amely visszajelzést ad arról, milyen teljesítményt ér el a webhelyed a Google keresési eredményei között.
Két alapvető funkciója van:
1. figyeli a teljesítményt a Google keresési eredményei között, és
2. megmutatja, hogy a Google hogyan látja a webhelyed.
Tegyük fel, hogy kávézód van, és webhelyed frissítésre szorul. Nézzük meg, hogyan tud segíteni ebben a Search Console.
Az egyik kínált lehetőség a keresési statisztika jelentése. Ez választ ad néhány fontos kérdésre, például arra, hogy
1. milyen keresések juttatják el az embereket a webhelyedre.
2. Azt is megmutatja, hogy mely felhasználók kattintottak a linkjeidre.
3. Kiderül, hogy melyik más webhelyek tartalmaznak az oldaladra mutató linkeket.
Miért fontos ez? Képzeld el, hogy a keresési statisztika jelentéseit ellenőrzöd, mert szeretnéd megtalálni azokat a leggyakoribb kereséseket, amelyek a webhelyedre juttatják a felhasználókat.
Ideális esetben az üzleted szempontjából releváns szavakat és kifejezéseket látni, mint – ha kávézód van pl – akkor „kávézó Cotswolds közelében”, „közeli kávéház”, „sütemény Cotswolds közelében” vagy „fair trade kávézó közel hozzám”.
Ha azonban nem kapcsolódó vagy nem releváns szavakat és kifejezéseket lát a jelentésben, az arra utal, hogy érdemes átnézni és módosítani a webhelyeden lévő szöveget.
Lényegében a Google Search Console jelentések alapján úgy módosíthatod a webhelyed, hogy a Google jobban megértse az oldalad, és ennek eredményeként a webhely jobb teljesítményt nyújtson.
Ha tetszik, alábbi video alapján több részletet is megtudhatsz és be tudod állítani a szolgáltatást itt www.google.com/webmasters
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=8uEo44wErzc]
Az anyagot a Google Digitális Tréning sorozatából idéztem.