Kezdő vállalkozásokat, startupokat segítek coachként, tanácsadóként. Közös jellemző, hogy az erőforrások (pénz, idő, lelkesedés) nagy része a vállalkozás fő tevékenységének kialakítására (termék, szolgáltatás fejlesztés) megy el, egyszerűbben mondva, aki pékséget nyit, az a kenyérsütéssel van elfoglalva. Nincs is ezzel gond.
Az igény a kommunikációra általában akkor merül fel, ha kész a kenyér és jó lenne, ha jönnének a vásárlók. Ilyenkor a zsigeri reakció, hogy kell egy honlap és/vagy egy facebook oldal. És esetleg egy kis hirdetés és akkor jönnek majd a vásárlók. Aztán jön a várakozás, és sajnos legtöbbször a „marketing kudarca”, mert az csak viszi a pénzt és nem hoz új vásárlót. No, ezzel már van gond. Tervezés híján ugyanis ez a kudarcélmény sajnos borítékolható. Ha nem tesszük fel magunknak a legfontosabb kérdést, mielőtt kommunikálni kezdünk, nagy eséllyel két marokkal szórjuk ki a pénzünket és időnket az ablakon. Ez a kérdés pedig egyszerű: MIT MIÉRT csinálunk?
Készítettem egy rövid útmutatót a kommunikáció tervezéshez. Ennek fontosságáról és lépéseiről szóló prezentációm itt érhető el: Kommunikáció tervezés – a nulladik lépés from Emese Király
További kérdések esetén állok rendelkezésre! www.zuango.hu/kapcsolat